De senaste dagarna har jag gjort muggkaka till mellis. Sååååå gott! :O Har gjort det en gång tidigare men misslyckades...Hade i banan och någonting annat som enligt mig inte blev så gott, så de senaste gångerna har jag testat en annan variant: kanel! Och eftersom jag ville att det skulle funka som mellis och även som frukost hade jag inte i socker, mjöl eller annat, utan blandade istället i bara havregryn, ägg, mjölk och lite bakpulver som grund. Jag hade dessutom i kokosolja (som ni kan läsa lite om längre ner) och lite kakao. Sedan är det bara in med muggen i micron i 2-3 min. Älskar att man kan göra så mycket! Det är bara att blanda i det man tycker är gott så har man en supergod kaka. Man kan också toppa med allt möjligt, t.ex. keso, filadelphiaost, matyoughurt eller göra en egen glasyr av floursocker och färskost. Använd fantasin! För att göra det lite festligare kan man ju tippa ut kakan på en tallrik och toppa med nöter, frukt (hett tips: stekta äpplen i kanel!) , strössel eller annat godis. Perfekt efterrätt! Åhh, sitter och dreglar framför datorn! :p Haha. 
 
Har blivit lite som en tradition för mig att baka muggkaka och kolla på "pretty little liars" efter skolan. En liten mysig stund innan allt plugg för att koppla av efter alla lektioner. ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej